Yotoco

Yotoco: Hato Viejo Natural Reserve

This 1300 hectare reserve consists of a strategic area located near the Yotoco’s Natural Forest Reserve. It encompasses Dry Forests, Premontane Forests, and geographic valleys.

The Farallones Foundation has worked on conservation, protection and floristic enrichment projects with native species since 2005 in support of the preservation efforts carried out by the Garcés family, owners of the property. Conservation efforts have been implemented under the sponsorship of the Regional Autonomous Corporation of Valle del Cauca (CVC) and the Environmental Action Fund.

At the moment, the Farallones Foundation is conducting research on two newly discovered native plant species: Grías y Presilianthus. The organization has also co-ordinated parallel research programs on conservation, floristic enrichment, and community training programs on environmental issues.

Proyectos ejecutados por la Fundación Farallones en la Cuenca Yotoco:

2015

Mantenimiento, conservación, restauración ecológica con especies nativas amenazadas y capacitación comunitaria como estrategia de sostenibilidad ambiental en la hacienda Hato Viejo, zona de amortiguamiento de la Reserva Forestal Protectora Nacional de Yotoco, Valle del Cauca, fase II”

Fundación Farallones, C.V.C – FPAA – FF – Vivero Madreselvas
2015

Conservación, restauración ecológica con especies nativas amenazadas y capacitación comunitaria en la hacienda hato viejo y vereda el Dorado zona de amortiguamiento de la reserva forestal protectora nacional de Yotoco, Valle del Cauca. Hacienda Hato Viejo.

Fundación Farallones, CVC – FPAA – FF – Vivero Madreselvas.

Conservación y restauración ecológica con especies nativas amenazadas en la parte alta del predio Hato viejo, zona de amortiguación de la Reserva Forestal Protectora Nacional de Yotoco Corregimiento El Dorado, Cuenca de Yotoco, Valle del Cauca.

Fundación Farallones.
2013 - 2014

2005 - 2006

Conservación, propagación y manejo de especies forestales amenazadas y promisorias en algunas zonas ubicadas en los municipios de Cali, Yotoco y Yumbo, Valle del Cauca.

Fundación Farallones, F.V.A.A. y C.V.C.

Télefono: + (572)  5162866  |   Dirección: Km. 1.5 Vía Río Claro - Jamundí Valle del Cauca, Colombia